Termeni și condiții

TERMENI ȘI CONDIȚII GENERALE (TGC)

pinksilk.hu - valabil de la data: 11.08.2025

Preambul

Bine ați venit pe site-ul nostru! Vă mulțumim că ne-ați acordat încrederea pentru achiziția dvs.!

Termenii și condițiile acestui magazin online au fost create cu generatorul de termeni și condiții Consumer Friend.

Dacă aveți întrebări despre acești Termeni și Condiții Generale, utilizarea site-ului web, produse individuale, procesul de cumpărare sau dacă doriți să discutați cu noi despre nevoile dumneavoastră individuale, vă rugăm să contactați personalul nostru la datele de contact furnizate!

Mențiuni legale: detalii despre furnizorul de servicii (vânzător, companie)

Nume : Mihelcz-Kúsz Odett EV

Sediu central : 6900 Makó

Adresă poștală : Makó

Autoritatea de înregistrare : Administrația Națională Fiscală și Vamală

Număr de înregistrare : 60283074

Cod fiscal : 90928170-1-26

Reprezentant : Odett Mihelcz-Kúsz

Număr de telefon : +36204862886

E-mail : pinksilkwebshop@gmail.com

Site web : http://pinksilk.hu

Detalii furnizor de găzduire

Nume : Shopify Inc.

Sediu central : Ottawa, Canada

Contact : 613-241-2828 support@shopify.com

Site web : www.shopify.com

Concepte

Bunuri : bunuri mobile oferite pe Site și destinate vânzării pe Site, inclusiv bunuri care conțin elemente digitale.

Bunuri care conțin elemente digitale : bunuri mobile care încorporează sau sunt conectate la conținut digital sau la un serviciu digital astfel încât bunurile nu și-ar putea îndeplini funcțiile în absența conținutului digital sau a serviciului digital în cauză.

Conținut digital : date produse sau furnizate în format digital

Părți : Vânzător și Cumpărător în mod conjugat

Consumator : o persoană fizică care acționează în afara activității sale comerciale, profesionale sau comerciale

Contract de consum : un contract în care una dintre părți este consumator

Funcționalitate : capacitatea unui bun care conține elemente digitale, conținut digital sau serviciu digital de a îndeplini funcții adecvate scopului său.

Producător : producătorul Bunurilor, în cazul Bunurilor importate, importatorul care introduce Bunurile pe teritoriul Uniunii Europene și orice persoană care se prezintă drept producător prin indicarea denumirii, mărcii comerciale sau a altui semn distinctiv al Bunurilor.

Interoperabilitate : capacitatea unui bun, conținut digital sau serviciu digital care conține elemente digitale de a funcționa împreună cu hardware și software diferite de cele cu care este utilizat în mod obișnuit același tip de bun, conținut digital sau serviciu digital.

Compatibilitate : capacitatea unui bun, a unui conținut digital sau a unui serviciu digital care conține elemente digitale de a funcționa împreună, fără a fi nevoie de modificări, cu hardware-ul sau software-ul cu care sunt utilizate în mod obișnuit bunuri, conținut digital sau servicii digitale de același tip.

Site web : acest site web, care este utilizat pentru încheierea contractului

Contract : Un contract de vânzare-cumpărare încheiat între Vânzător și Cumpărător prin intermediul Site-ului Web și al poștei electronice.

Suport de date durabil : orice dispozitiv care permite consumatorului sau întreprinderii să stocheze date care îi sunt adresate personal într-un mod accesibil în viitor și pentru o perioadă de timp adecvată scopului datelor și să afișeze datele stocate într-o formă neschimbată.

Mijloace care permit comunicarea între părți aflate la distanță : un mijloc adecvat pentru a face o declarație contractuală în absența părților – în vederea încheierii unui contract. Astfel de mijloace includ, în special, un formular cu sau fără adresă, o scrisoare tip, o reclamă publicată într-un produs de presă cu un formular de comandă, un catalog, un telefon, un fax și un mijloc care oferă acces la internet.

Contract la distanță : un contract de consum încheiat în cadrul unui sistem de vânzări la distanță organizat pentru furnizarea Bunurilor sau serviciilor care fac obiectul contractului, fără prezența fizică simultană a părților, prin care, pentru încheierea contractului, părțile contractante utilizează exclusiv un mijloc de comunicare între persoane aflate la distanță.

Antreprenor : o persoană care acționează în exercitarea profesiei, ocupației independente sau activității sale comerciale

Cumpărător/Dumneavoastră : persoana care încheie un contract prin formularea unei oferte de cumpărare prin intermediul Site-ului web

Vânzător : Persoana care încheie un contract prin plasarea unei cereri de ofertă prin intermediul site-ului web

Garanție : În cazul contractelor încheiate între consumator și agent economic (denumite în continuare: contract de consumator) în conformitate cu Codul Civil,

  1. o garanție pentru executarea contractului, pe care întreprinderea și-o asumă în mod voluntar pentru executarea corespunzătoare a contractului, în plus față de sau în absența obligației sale legale și

  2. garanție obligatorie conform legii

Preț de achiziție : contravaloarea plătită pentru Bunuri și furnizarea de conținut digital.

Legislația relevantă

Contractul este guvernat de prevederile legislației maghiare, în special se aplică următoarele legi:

  • Legea CLV din 1997 privind protecția consumatorilor

  • Legea CVIII din 2001 privind anumite aspecte ale serviciilor de comerț electronic și serviciilor legate de societatea informațională

  • Legea V din 2013 privind Codul Civil

  • Decretul Guvernamental 151/2003 (IX.22.) privind garanția obligatorie pentru bunurile de consum de folosință îndelungată

  • Decretul 10/2024 (VI.28) al Ministrului de Interne privind definirea domeniului de aplicare al bunurilor de consum durabile supuse garanției obligatorii

  • Decretul Guvernamental 45/2014 (II.26.) privind regulile detaliate ale contractelor dintre consumatori și întreprinderi

  • Decretul nr. 19/2014 (IV.29.) al Ministerului Economiei Naționale privind regulile procedurale pentru soluționarea cererilor de garanție și a cererilor de despăgubire aferente bunurilor vândute în baza unui contract între un consumator și o persoană juridică

  • Legea LXXVI din 1999 privind drepturile de autor

  • Legea CXII din 2011 privind dreptul la autodeterminare informațională și libertatea informației

  • REGULAMENTUL (UE) 2018/302 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 28 februarie 2018 privind combaterea geoblocării nejustificate și a altor forme de discriminare bazate pe cetățenia, domiciliul sau sediul clientului în cadrul pieței interne și de modificare a Regulamentelor 2006/2004/CE și (UE) 2017/2394 și a Directivei 2009/22/CE

  • REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)

  • Decretul Guvernului 373/2021 (VI. 30) privind normele detaliate pentru contractele dintre consumatori și întreprinderi pentru vânzarea de bunuri, furnizarea de conținut digital și furnizarea de servicii digitale

Domeniul de aplicare al TCG

Conținutul contractului încheiat între noi este determinat de acești Termeni și Condiții Generale (denumite în continuare „CGC”), pe lângă prevederile reglementărilor legale obligatorii aplicabile. În consecință, acești CGC conțin drepturile și obligațiile dumneavoastră și ale noastre, condițiile de încheiere a contractului, termenele de executare, condițiile de livrare și plată, regulile de răspundere și condițiile de exercitare a dreptului de retragere.

Informațiile tehnice necesare pentru utilizarea Site-ului web, care nu sunt conținute în acești Termeni și Condiții, sunt furnizate de alte informații disponibile pe Site-ul web.

Limba contractului, forma contractului

Limba contractelor acoperite de acești TCG este maghiara.

Contractele acoperite de acești TGC nu sunt considerate contracte scrise și nu sunt depuse de Vânzător.

Prețuri

Prețurile sunt în HUF. Vânzătorul este o entitate scutită de TVA din punctul de vedere al vânzărilor, prin urmare prețurile nu conțin TVA. Nu se poate exclude posibilitatea ca Vânzătorul să modifice prețurile din motive de politică comercială. Modificarea prețurilor nu se aplică contractelor care au fost deja încheiate. Dacă Vânzătorul a indicat prețul incorect și s-a primit o comandă pentru Bunuri, dar Părțile nu au încheiat încă un contract, Vânzătorul va acționa în conformitate cu clauza „Procedura pentru preț incorect” din TCG.

Procedura în cazul unui preț incorect

Următoarele sunt considerate prețuri afișate în mod evident incorect:

  • Preț 0 HUF,

  • un preț redus cu o reducere, dar afișat incorect în comparație cu procentul corect de reducere listat lângă prețul inițial corect (de exemplu: în cazul unui Produs cu prețul de 1.000 HUF, Produsul a fost oferit incorect pentru 500 HUF în loc de 800 HUF, pe baza unui calcul incorect și neconform cu procentul).

Pe lângă cele de mai sus, un preț care este în mod evident incorect este un preț a cărui eroare consumatorul ar fi putut-o recunoaște cu atenția și prudența așteptate în general în situația dată, ținând cont de comportamentul consumatorului prevăzut la articolul 4 alineatul (1) din Legea XLVII din 2008 privind interzicerea practicilor comerciale neloiale.

În cazul indicării unui astfel de preț incorect, Vânzătorul oferă opțiunea de achiziționare a Bunurilor la prețul real, informații pe baza cărora Cumpărătorul poate decide dacă comandă Bunurile la prețul real sau nu utilizează această opțiune, caz în care nu se va încheia niciun contract între Părți.

Gestionarea reclamațiilor și căile de atac legale

Consumatorul poate depune o reclamație pentru garanție, garanție de produs sau garanție referitoare la Bunuri sau o obiecție la eliminarea încălcării unui drept sau interes individual (reclamație de consumator în temeiul Legii privind protecția consumatorilor) cu privire la conduita, activitatea sau omisiunea Vânzătorului sau a unei persoane care acționează în interesul sau beneficiul Vânzătorului, direct legată de distribuția sau vânzarea bunurilor către consumatori, prin intermediul următoarelor date de contact și metode:

  • În scris, prin intermediul următorului site web: http://pinksilk.hu

  • În scris, prin intermediul următoarei adrese de e-mail: pinksilkwebshop@gmail.com

  • În scris, prin poștă: Makó

Vânzătorul nu este obligat să gestioneze garanția consumatorului, garanția produsului sau reclamația în garanție conform regulilor Legii privind reclamațiile consumatorilor, ci conform unei legislații separate.

Consumatorul își poate comunica reclamația în temeiul Legii privind protecția consumatorilor, care reprezintă o obiecție la eliminarea încălcării unui drept sau interes individual cu privire la conduita, activitatea sau omisiunea întreprinderii sau a unei persoane care acționează în interesul sau beneficiul întreprinderii, direct legată de distribuția sau vânzarea de bunuri către consumatori, oral sau în scris către întreprindere - cu excepția cererilor de garanție a bunurilor, a garanției produsului sau a garanției.

Vânzătorul va examina imediat reclamația orală și o va remedia, după caz . Dacă consumatorul nu este de acord cu modul în care a fost tratată reclamația sau dacă investigarea imediată a reclamației nu este posibilă, Vânzătorul va înregistra imediat reclamația și poziția sa cu privire la aceasta și, în cazul unei reclamații orale depuse personal, va înmâna o copie a acesteia consumatorului la fața locului sau, în cazul unei reclamații orale depuse telefonic sau prin intermediul altor servicii de comunicații electronice, o va trimite consumatorului în termen de cel mult 30 de zile - în conformitate cu prevederile referitoare la răspunsul la o reclamație scrisă - simultan cu răspunsul pe fond. Dosarul reclamației va conține următoarele:

  1. numele, adresa sau adresa de e-mail a consumatorului,

  2. locul, momentul și modalitatea de depunere a plângerii,

  3. o descriere detaliată a reclamației consumatorului, o listă a documentelor, înregistrărilor și altor dovezi prezentate de consumator,

  4. o declarație a companiei privind poziția sa cu privire la reclamația consumatorului, dacă este posibilă o investigare imediată a reclamației,

  5. semnătura persoanei care întocmește procesul-verbal și – cu excepția unei reclamații verbale formulate telefonic sau prin intermediul altor servicii de comunicații electronice – a consumatorului,

  6. locul și ora înregistrării procesului-verbal,

  7. în cazul unei reclamații verbale comunicate telefonic sau prin intermediul altor servicii de comunicații electronice, numărul unic de identificare al reclamației și

  8. avertismentul că, în cazul în care consumatorul nu furnizează datele specificate la punctele a. și c. la înregistrarea procesului-verbal sau refuză să semneze procesul-verbal, Vânzătorul va ignora cerințele privind răspunsul la reclamațiile scrise atunci când gestionează reclamația orală.

În cazul în care consumatorul nu furnizează datele specificate la punctele a) și c) de mai sus atunci când comunică o reclamație orală sau refuză să semneze procesul-verbal, agentul economic nu este obligat să acționeze în conformitate cu cerințele privind răspunsul la o reclamație scrisă atunci când gestionează reclamația orală.

Vânzătorul , cu excepția cazului în care un act juridic direct aplicabil al Uniunii Europene prevede altfel, va răspunde în scris la reclamația scrisă și va lua măsuri pentru a o comunica în termen de treizeci de zile de la primirea acesteia, într-un mod motivat . Vânzătorul își va justifica poziția de respingere a reclamației. În cazul respingerii reclamației, Vânzătorul va informa în scris consumatorul cu privire la autoritatea sau organismul de conciliere care poate iniția procedura cu privire la reclamația sa, în funcție de natura acesteia. Informațiile vor include, de asemenea, sediul, datele de contact telefonice și de internet, precum și adresa poștală a autorității competente sau a organismului de conciliere de la domiciliul, locul de ședere sau sediul consumatorului, precum și dacă Vânzătorul a făcut o declarație generală de depunere a cererii.

În cazul în care Vânzătorul pune la dispoziție o interfață electronică sau un formular pentru raportarea unei reclamații scrise, acesta este obligat să confirme imediat primirea reclamației scrise la adresa de e-mail furnizată de consumator.

Dacă o potențială dispută între Vânzător și consumator nu este rezolvată în timpul negocierilor, consumatorul are la dispoziție următoarele căi de atac:

Procedura de protecție a consumatorilor

Reclamațiile pot fi depuse la autoritățile pentru protecția consumatorilor. Dacă un consumator observă o încălcare a drepturilor sale, acesta are dreptul să depună o plângere la autoritatea pentru protecția consumatorilor competentă pentru locul său de reședință. După evaluarea plângerii, autoritatea decide cu privire la desfășurarea procedurii de protecție a consumatorilor. Sarcinile autorității pentru protecția consumatorilor de primă instanță sunt îndeplinite de către oficiile guvernamentale din capitală și județ competente pentru locul de reședință al consumatorului, datele lor de contact putând fi găsite aici:

Oficiul Guvernului Metropolitan din Budapesta, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresa: 1117 Budapesta, strada Prielle Kornélia 4/b.

E-mail: beyazzatovedelem@bfkh.gov.hu

Număr de telefon: (1) 450-2598

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly

Jurisdicție: zona metropolitană Budapesta

Biroul Guvernamental al Județului Pest, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresa: 1072 Budapesta, Nagy Diófa u.10-12.

E-mail: fogyved@pest.gov.hu

Număr de telefon: 06 1 459 4843

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly

Jurisdicție: Județul Pest



Biroul Guvernului Județean Bács-Kiskun Departamentul pentru Protecția Consumatorului

Adresa: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.

Adresă poștală: 6001 Kecskemét, P.O. Caseta 189.

E-mail: bezyaztavedelem@bacs.gov.hu

Număr de telefon: 06 76 795 710

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdicția: județul Bács-Kiskun

Biroul Guvernului Județean Baranya, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.

Adresă poștală: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.

E-mail: beyazzatovedelem@baranya.gov.hu

Număr de telefon: 06 72 795 398

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdicție: Județul Baranya



Biroul Județean Békés Departamentul pentru Protecția Consumatorului

Adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.

Adresă poștală: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.

E-mail: fogyved@bekes.gov.hu

Număr de telefon: +36 66 546 150

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdicție: Județul Békés

Biroul Județean Borsod-Abaúj-Zemplén Departamentul Protecției Consumatorilor

Adresa: 3527 Miskolc, József Attila u 20.

E-mail: bezyaztavedelem@borsod.gov.hu

Număr de telefon: 06 46 795 779

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-zemplen/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi

Jurisdicția: județul Borsod-Abaúj-Zemplén



Biroul Județean Csongrád-Csanád Departamentul pentru Protecția Consumatorului

Adresa: 6722 Szeged, Piața Rákóczi nr. 1.

Adresă poștală: 6722 Szeged, Piața Rákóczi 1.

E-mail: bezyaztavedelem@csongrad.gov.hu

Număr de telefon: 06 62 680 532

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csongrad-csanad/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdicția: județul Csongrád-Csanád

Biroul Guvernului Județean Fejér, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresă: 8000 Székesfehérvár, strada Honvéd nr. 8.

E-mail: fogyved@fejer.gov.hu

Număr de telefon: +36 22 501 751

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdicție: Județul Fejér



Biroul Guvernului Județean Győr-Moson-Sopron Departamentul pentru Protecția Consumatorului

Adresă: 9022 Győr, strada Türr István. 7.

E-mail: bezyaztavedelem@gyor.gov.hu

Număr de telefon: +36 96 795 950

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdicția: județul Győr-Moson-Sopron

Biroul Guvernamental al Județului Hajdú-Bihar, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresa: 4025 Debrecen, strada Széchenyi 46.

Adresă poștală: 4025 Debrecen, strada Széchenyi 46.

E-mail: beyazzatovedelem@hajdu.gov.hu

Număr de telefon: 06 52 533 924

Fax: 06 52 504 105

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdicția: județul Hajdú-Bihar



Biroul Guvernului Județean Heves, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresă: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.

Adresă poștală: 3301 Eger, C.P. 216.

E-mail: fogyved@heves.gov.hu

Număr de telefon: 06 (36) 515-469

Fax: 06 (36) 516-040

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdicție: Județul Heves

Biroul guvernamental al județului Jász-Nagykun-Szolnok Departamentul pentru protecția consumatorilor

Adresa: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.

E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu

Număr de telefon: 56/795-165

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi

Jurisdicția: județul Jász-Nagykun-Szolnok



Oficiul Guvernamental Județean Komárom-Esztergom Departamentul pentru Protecția Consumatorului

Adresă: Tatabánya nr. 2800, strada Bárdos László nr. 2.

E-mail: bezyaztavedelem.meff@komarom.gov.hu

Număr de telefon: (34) 309-303

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-esztergom/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es

Jurisdicția: județul Komárom-Esztergom

Oficiul Guvernamental al Județului Nógrád, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresă: 3100 Salgótarján, strada Karancs 54.

E-mail: fogyved@nograd.gov.hu

Număr de telefon: 06 32 511 116

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdicție: Județul Nógrád



Biroul Guvernamental al Județului Somogy, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresa: 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2.

E-mail: bezyaztavedelem@somogy.gov.hu

Număr de telefon: 06 82 510 868

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdicție: Județul Somogy

Biroul Județean Szabolcs-Szatmár-Bereg Departamentul Protecției Consumatorilor

Adresă: 4400 Nyíregyháza, Piața Hatzel nr. 10.

Adresă poștală: 4401 Nyíregyháza, P.O. Caseta 77.

E-mail: bezyaztavedelem@szabolcs.gov.hu

Număr de telefon: 06 42 500 694

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es

Competență: județul Szabolcs-Szatmár-Bereg



Biroul Guvernamental al Județului Tolna, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresă: 7100 Szekszárd, Piața Kiskorzó nr. 3.

E-mail: beyazzatovedelem@tolna.gov.hu

Număr de telefon: (74) 795-384

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdicție: Comitatul Tolna

Biroul Guvernului Județean Vas, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresa: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.

Adresă poștală: 9702 Szombathely, C.P. 24.

E-mail: bezyaztavedelem@vas.gov.hu

Număr de telefon: +36/70-705-1435

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdicție: Județul Vas



Oficiul Guvernamental al Județului Veszprém, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresă: 8200 Veszprém, strada Kistó nr. 1.

Adresă poștală: 8200 Veszprém, strada Kistó 1.

E-mail: beyazzatovedelem@veszprem.gov.hu

Număr de telefon: +36 88 550 510

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/veszprem/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdicția: județul Veszprém

Biroul Guvernului Județean Zala, Departamentul pentru Protecția Consumatorilor

Adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.

Adresă poștală: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.

E-mail: bezyaztavedelem.zala@zala.gov.hu

Număr de telefon: +36 92 510 530

Site web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdicție: Județul Zala

Procedură judiciară

Clientul are dreptul să își exercite creanța care decurge dintr-un litigiu în materie de consum în fața instanței, în cadrul unor proceduri civile, în conformitate cu prevederile Legii V din 2013 privind Codul Civil și ale Legii CXXX din 2016 privind Codul de Procedură Civilă.

Procedura comisiei de conciliere

Dacă reclamația dumneavoastră în calitate de consumator este respinsă, aveți dreptul să contactați Comisia de Conciliere competentă pentru locul de reședință, locul de ședere sau sediul social sau pe cea indicată în cererea dumneavoastră. Condiția pentru inițierea procedurii Comisiei de Conciliere este ca, în cazul în care reclamația dumneavoastră este depusă în calitate de consumator, să încerce să soluționeze litigiul direct cu compania în cauză.

Organismul de conciliere – cu excepția cazului în care consumatorul solicită o audiere personală – va organiza audierea online, fără prezență personală, prin intermediul unui dispozitiv electronic care asigură simultan transmisia audio și video (denumit în continuare: audiere online).

Societatea este obligată să coopereze în cadrul procedurii organismului de conciliere, în cadrul căreia suntem obligați să trimitem răspunsul nostru organismului de conciliere în termenul stabilit, atunci când suntem solicitați de către organismul de conciliere. Cu excepția aplicării Regulamentului (UE) nr. 524/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 mai 2013 privind soluționarea online a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE, societatea este obligată să asigure participarea persoanei autorizate să încheie o înțelegere la audiere. Reprezentantul autorizat al societății pentru încheierea unei înțelegeri trebuie să participe online la audierea online. În cazul în care consumatorul solicită o audiere personală, reprezentantul autorizat al societății pentru încheierea unei înțelegeri trebuie să participe cel puțin online la audiere.

Vânzătorul nu a făcut o declarație generală de supunere față de organismul de conciliere.

Mai multe informații despre comisiile de conciliere sunt disponibile aici: https://www.bekeltetes.hu


Datele de contact ale organismelor de conciliere competente teritorial:

Comisia de Conciliere din Budapesta

Sediul central: Budapesta

Zona de jurisdicție: Budapesta

Contact:

Adresa: 1016 Budapesta, Krisztina krt. 99. etaj 1. 111.

Adresă poștală: 1253 Budapesta, C.P. 10.

Număr de telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Site web: bekeltet.bkik.hu

Consiliul de Conciliere al Județului Baranya

Sediul central: Pécs

Zona de jurisdicție: județul Baranya, județul Somogy, județul Tolna

Contact:

Adresă: 7625 Pécs, strada Majorossy I. u. 36.

Număr de telefon: 06-72-507-154

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Site web: baranyabekeltetes.hu



Consiliul Județean de Conciliere Borsod-Abaúj-Zemplén

Sediul central: Miskolc

Zona de jurisdicție: județul Borsod-Abaúj-Zemplén, județul Heves, județul Nógrád

Contact:

Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Număr de telefon: 06-46-501-091

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Site web: bekeltetes.borsodmegye.hu

Consiliul Județean de Conciliere Csongrád-Csanád

Sediul central: Seghedin

Zona de jurisdicție: județul Békés, județul Bács-Kiskun, județul Csongrád-Csanád

Contact:

Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Număr de telefon: 06-62/549-392

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu

Site web: bekeltetes-csongrad.hu



Consiliul Județean de Conciliere Fejér

Sediu: Székesfehérvár

Zona de jurisdicție: județul Fejér, județul Komárom-Esztergom, județul Veszprém

Contact:

Adresă: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétáter 4-6.

Număr de telefon: 06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Site web: www.bekeltetesfejer.hu

Consiliul Județean de Conciliere Győr-Moson-Sopron

Sediul central: Győr

Zona de jurisdicție: județul Győr-Moson-Sopron, județul Vas, județul Zala

Contact:

Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Număr de telefon: 06-96-520-217

E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Site web: bekeltetesgyor.hu



Consiliul Județean de Conciliere Hajdú-Bihar

Sediul central: Debrețin

Zona de jurisdicție: județul Jász-Nagykun-Szolnok, județul Hajdú-Bihar, județul Szabolcs-Szatmár-Bereg

Contact:

Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Număr de telefon: 06-52-500-710, +36 52 500 745

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Site web: hbmbekeltetes.hu

Consiliul de Conciliere al Județului Pest

Sediul central: Budapesta

Zona de jurisdicție: Județul Pest

Contact:

Adresa: 1055 Budapesta, Balassi Bálint u. 25. IV/2.

Număr de telefon: 06-1-792-7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Site web: panaszrendezes.hu

Procedura Comisiei de Conciliere pentru persoanele care nu sunt considerate consumatori

Conform Legii privind protecția consumatorilor, un consumator este o organizație civilă, o persoană juridică religioasă, un condominiu, o cooperativă de locuințe care acționează în scopuri din afara ocupației sale independente și a activității economice, care achiziționează, comandă, primește, utilizează, face uz de bunuri sau este destinatarul comunicărilor comerciale sau al ofertelor legate de bunuri și este considerat consumator în contextul procedurii Comisiei de Conciliere.

Comisia de Arbitraj este autorizată să verifice și să examineze existența calității de consumator. Regulile de procedură sunt guvernate de regulamentul elaborat în cadrul Comisiei de Arbitraj.

Recenzii Consumer Friend

Informăm Cumpărătorii că Vânzătorul utilizează sistemul de evaluare Consumer Friend pe site-ul său web. Sistemul de evaluare nu permite evaluarea Bunurilor individuale, ci a Vânzătorului (magazinul online). Următoarele măsuri tehnice din sistemul de evaluare asigură că doar cumpărătorii reali pot trimite evaluări:

  1. Sistemul funcționează independent de magazinul online care îl utilizează, astfel încât WIDGET-ul de evaluare se deschide după achiziție, iar evaluările trimise sunt stocate de Consumer Friend (JUTASA Ltd.) în propriul sistem.

  2. Singura modalitate de a lăsa o recenzie este să trimiteți un e-mail la adresa de e-mail furnizată Prietenului Consumator după achiziție.

Magazinul online care utilizează sistemul de rating nu are capacitatea tehnică de a șterge nici evaluările, nici opiniile.

Ca urmare a celor de mai sus, sistemul conține doar evaluări și opinii de la clienți reali și nu face diferența între opiniile pozitive și cele negative, afișându-le pe ambele.

Invaliditate parțială, cod de conduită

Dacă vreo clauză a Termenilor și Condițiilor de Utilizare (TGC) este incompletă din punct de vedere juridic sau invalidă, celelalte clauze ale contractului vor rămâne valabile, iar prevederile legilor relevante se vor aplica în locul părții invalide sau incorecte.

Vânzătorul nu are un cod de conduită în temeiul Legii privind interzicerea practicilor comerciale neloiale împotriva consumatorilor.

Informații privind caracteristicile esențiale ale Bunurilor

Oferim informații despre caracteristicile esențiale ale Bunurilor disponibile pentru achiziționare pe site în descrierile fiecărui Bun.

Corectarea erorilor de introducere a datelor - Responsabilitatea pentru exactitatea datelor furnizate

În timpul procesului de comandă, aveți posibilitatea de a modifica datele introduse înainte de finalizarea comenzii (făcând clic pe butonul Înapoi din browser, se va deschide pagina anterioară, astfel încât datele introduse pot fi corectate chiar dacă ați trecut deja la pagina următoare). Vă rugăm să rețineți că este responsabilitatea dumneavoastră să introduceți corect datele introduse, deoarece Bunurile vor fi facturate și livrate pe baza datelor pe care le-ați furnizat. Vă rugăm să rețineți că o adresă de e-mail introdusă greșit sau spațiul de stocare al căsuței poștale poate duce la nelivrarea confirmării și poate împiedica încheierea contractului. Dacă Cumpărătorul și-a finalizat comanda și descoperă o eroare în datele furnizate, acesta trebuie să inițieze modificarea comenzii sale cât mai curând posibil. Cumpărătorul poate notifica Vânzătorul cu privire la modificarea comenzii incorecte prin trimiterea unei scrisori de la adresa de e-mail furnizată la plasarea comenzii sau prin apelarea Vânzătorului.

Utilizarea site-ului web

Achiziția nu necesită înregistrare.

Selectarea produsului

Dând clic pe categoriile de produse de pe site, puteți selecta familia de produse dorită și, în cadrul acesteia, Produsele individuale. Dând clic pe Produsele individuale, veți găsi fotografia, numărul articolului, descrierea și prețul Produselor. În caz de achiziție, trebuie să plătiți prețul afișat pe site.

Adaugă in coş

După selectarea Produsului, puteți face clic pe butonul „Adăugați în coș” pentru a plasa orice număr de Produse în coș fără a vă asuma nicio obligație de cumpărare sau plată, deoarece plasarea Produsului în coș nu constituie o ofertă.

Vă recomandăm să adăugați Produsele în coș chiar dacă nu sunteți sigur dacă doriți să achiziționați Produsele respective, deoarece acest lucru vă va permite să vedeți cu un singur clic ce Produse ați selectat la momentul respectiv și le puteți vizualiza și compara pe un singur ecran. Conținutul Coșului poate fi modificat liber până la finalizarea comenzii - până la apăsarea butonului „Finalizare comandă” - și orice Produse pot fi eliminate din coș, se pot adăuga Produse noi în coș sau se poate modifica cantitatea dorită.

Dacă adăugați produsul selectat în coș, va apărea o fereastră separată cu textul „Produs adăugat în coș”. Dacă nu doriți să selectați mai multe produse, faceți clic pe butonul „Continuați în coș”! Dacă doriți să vizualizați din nou produsul selectat sau să adăugați un alt produs în coș, faceți clic pe butonul „Înapoi la produs”!

Vezi coșul

În timp ce utilizați site-ul web, puteți verifica conținutul coșului dvs. în orice moment, făcând clic pe pictograma „Vizualizare coș” din partea de sus a site-ului web. Aici aveți opțiunea de a elimina Produsele selectate din coș sau de a modifica cantitatea de Produse. După ce faceți clic pe butonul „Actualizare coș”, sistemul va afișa informațiile corespunzătoare datelor pe care le-ați modificat, inclusiv prețul Produselor adăugate în coș.
Dacă nu doriți să selectați alte produse și să le adăugați în coș, puteți continua cumpărăturile apăsând butonul „Comandă”.

Introduceți detaliile clientului

După apăsarea butonului „Comandă”, vor fi afișate conținutul coșului și prețul total de achiziție care trebuie plătit de dumneavoastră pentru achiziționarea Bunurilor selectate. În căsuța „Serviciu de livrare”, trebuie să indicați dacă doriți să ridicați personal Bunurile comandate (ridicare personală) sau să solicitați livrarea. În cazul livrării, sistemul va indica taxa de livrare, pe care trebuie să o plătiți la plasarea comenzii.

În caseta text „Date utilizator”, puteți introduce adresa dvs. de e-mail, iar în caseta text „Informații de facturare”, numele complet, adresa și numărul de telefon. În caseta text „Informații de livrare”, sistemul stochează automat datele introduse în secțiunea „Informații de facturare”. Dacă solicitați livrarea la o altă adresă, vă rugăm să debifați. În caseta text „Notă”, puteți introduce orice informații suplimentare doriți.

Prezentare generală a comenzii

După completarea câmpurilor de text de mai sus, puteți continua procesul de comandă făcând clic pe butonul „Continuați la pasul următor” sau puteți șterge/corecta datele introduse până acum și reveni la conținutul Coșului făcând clic pe butonul „Anulare”. Când faceți clic pe butonul „Continuați la pasul următor”, veți fi direcționat către pagina „Prezentare generală comandă”. Aici puteți vedea un rezumat al datelor introduse anterior, inclusiv conținutul Coșului, utilizatorul, datele de facturare și de livrare și suma pe care trebuie să o plătiți (nu puteți modifica aceste date aici, decât dacă faceți clic pe butonul „Înapoi”).

Finalizarea comenzii (elaborarea unei oferte)

Dacă sunteți mulțumit(ă) că conținutul coșului de cumpărături corespunde Bunurilor pe care doriți să le comandați și că datele dumneavoastră sunt corecte, puteți finaliza comanda făcând clic pe butonul „Comandă”. Informațiile furnizate pe site nu constituie o ofertă de încheiere a unui contract din partea Vânzătorului. În cazul comenzilor supuse acestor TGC, sunteți considerat(ă) ofertant(ă).

Prin apăsarea butonului „Comandă”, confirmați în mod expres că oferta dumneavoastră se consideră a fi fost făcută și că declarația dumneavoastră - dacă este confirmată de Vânzător în conformitate cu acești Termeni și Condiții - implică o obligație de plată. Vânzătorul este obligat să confirme imediat primirea comenzii către Cumpărător în mod electronic. Dacă această confirmare nu ajunge la Cumpărător în termenul prevăzut, în funcție de natura serviciului, calculat de la trimiterea comenzii Cumpărătorului, dar nu mai târziu de 48 de ore, Cumpărătorul este scutit de ofertă sau de obligația contractuală.

Procesarea comenzilor, încheierea contractelor

Comenzile sunt procesate în două etape. Puteți plasa comanda în orice moment. Veți primi mai întâi o confirmare automată a comenzii dvs., care înregistrează doar faptul că ați primit comanda prin intermediul site-ului web, dar această confirmare nu constituie acceptarea ofertei dvs. Dacă observați că e-mailul automat de confirmare conține informații incorecte despre dvs. (de exemplu, nume, adresă de livrare, număr de telefon etc.), sunteți obligat să ne informați imediat prin e-mail despre acest fapt - furnizând în același timp informațiile corecte. Dacă nu primiți e-mailul automat de confirmare în termen de 24 de ore de la plasarea comenzii, vă rugăm să ne contactați, deoarece este posibil ca sistemul nostru să nu fi primit comanda dvs. din motive tehnice.

După trimiterea ofertei dvs., Vânzătorul vă va confirma oferta printr-un al doilea e-mail. Contractul este încheiat în momentul în care e-mailul de confirmare trimis de Vânzător devine disponibil în sistemul dvs. de e-mail (a doua confirmare, acceptarea ofertei).

Procedura pentru coletele nerevendicate

Dacă Cumpărătorul nu preia Bunurile comandate și livrate și nu notifică Vânzătorul cu privire la intenția sa de a se retrage din contract în termen de 14 zile fără a oferi un motiv conform legii, acesta va încălca contractul său cu Vânzătorul, în temeiul căruia este obligat să preia Bunurile și, prin urmare, să accepte executarea contractului de către Vânzător. În acest caz, Vânzătorul va încerca să livreze din nou Bunurile, dacă poate conveni asupra acestui lucru cu Cumpărătorul, dar poate condiționa livrarea din nou cu plata unei taxe de livrare. Dacă livrarea din nou nu reușește sau nu poate fi convenită cu Cumpărătorul deoarece Cumpărătorul refuză să coopereze, Vânzătorul are dreptul să rezilieze contractul cu Cumpărătorul cu efect imediat din cauza încălcării contractului și să solicite costurile livrării și returnării nereușite ca penalizare de la Cumpărător. Părțile convin să utilizeze adresa de e-mail utilizată de Client la plasarea comenzii ca formă de comunicare pentru rezilierea contractului și consemnează că data notificării rezilierii este data la care scrisoarea de reziliere devine disponibilă în contul de e-mail al Clientului.

Metode de plată

Transfer bancar

De asemenea, puteți plăti produsele prin transfer bancar.

Plată cu cardul bancar

Puteți plăti rapid și sigur cu cardul bancar în magazinul nostru online.

Ridicare

Dacă doriți să plătiți comanda la primirea coletului, vă rugăm să selectați metoda de plată „Ramburs la livrare”.

Metode de colectare, taxe de colectare

Livrare gratuită peste 30.000

Serviciul de curierat DPD

Bunurile vor fi livrate prin serviciul de curierat DPD. Mai multe informații: https://www.dpd.com/hu_privatugyfelek

Taxa brută pentru această metodă de livrare este de 1990 HUF.

Serviciu de curierat MPL

Opțiune convenabilă și ușoară de ridicare a coletului. Puteți plăti cu cardul de credit sau numerar.

Puteți solicita livrarea la adresa de domiciliu sau chiar la locul de muncă. Acoperire națională.

Două încercări de livrare pentru pachetul MPL Business, incluse în tariful de bază.


Mai multe informații: https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites

Taxa brută pentru această metodă de livrare este de 5990 HUF.

Termen limită de finalizare

În cazul unui Cumpărător care este consumator, cu excepția cazului în care Părțile convin altfel, Vânzătorul este obligat să pună Bunurile la dispoziția Cumpărătorului fără întârziere, dar nu mai târziu de treizeci de zile de la încheierea contractului.

Pe baza celor de mai sus, termenul general de livrare a comenzii este de maximum 30 de zile de la data confirmării comenzii. Vânzătorul va furniza informații despre orice termene de livrare care pot diferi de acesta (dar nu mai mult de 30 de zile) pentru fiecare metodă de livrare.

În caz de întârziere din partea Vânzătorului, Cumpărătorul are dreptul să acționeze împotriva Vânzătorului în conformitate cu Legea V din 2013 privind Codul Civil.

Rezervarea drepturilor, clauza de proprietate

Dacă ați comandat anterior Bunuri, dar nu le-ați primit la livrare (cu excepția cazurilor în care v-ați exercitat dreptul de retragere) sau Bunurile au fost returnate Vânzătorului cu un statut nelivrabil, Vânzătorul va condiționa îndeplinirea comenzii de plata în avans a prețului de achiziție și a costurilor de livrare.

Vânzătorul poate amâna livrarea Bunurilor până când se asigură că plata prețului Bunurilor a fost efectuată cu succes utilizând soluția de plată electronică (inclusiv în cazul în care, în cazul Bunurilor plătite prin transfer bancar, Cumpărătorul transferă prețul de achiziție în moneda statului său membru, iar Vânzătorul nu primește suma integrală a prețului de achiziție și a taxei de livrare datorate conversiei, comisioanelor bancare și costurilor). Dacă prețul Bunurilor nu a fost plătit integral, Vânzătorul poate solicita Cumpărătorului o suplimentare a prețului de achiziție.

Vânzări în străinătate - interzicerea geoblocării

Vânzătorul nu face diferența între clienții de pe teritoriul Ungariei și cei din afara teritoriului Uniunii Europene atunci când utilizează Site-ul web, adică nu restricționează accesul clienților la Site-ul web în funcție de cetățenia, domiciliul sau sediul lor. Cu excepția cazului în care se prevede altfel în prezentele Condiții Generale de Contract, Vânzătorul asigură livrarea/primirea Bunurilor comandate pe teritoriul Ungariei.

Limba de comunicare și de cumpărare este în principal maghiara; Vânzătorul nu este obligat să comunice cu Cumpărătorul în limba statului membru al Cumpărătorului.

Vânzătorul nu este obligat să respecte nicio cerință necontractuală, cum ar fi etichetarea sau cerințele specifice sectorului, prevăzute în legislația națională a statului membru al cumpărătorului în legătură cu Bunurile relevante sau să informeze cumpărătorul cu privire la astfel de cerințe.

Cu excepția cazului în care se specifică altfel, Vânzătorul aplică TVA-ul maghiar tuturor Bunurilor.

Pentru livrarea Bunurilor, Vânzătorul oferă și opțiuni de livrare clienților non-maghiari, care sunt disponibile și clienților maghiari.

Dacă cumpărătorul poate solicita livrarea Bunurilor pe teritoriul Ungariei sau pe teritoriul oricărui alt stat membru al Uniunii Europene în conformitate cu TCG, cumpărătorul din afara Ungariei poate solicita acest lucru și prin oricare dintre metodele de livrare specificate în TCG.

Dacă cumpărătorul poate opta pentru ridicarea personală a Bunurilor de la Vânzător conform Termenilor și Condițiilor Generale de Contract (TCG), această opțiune poate fi utilizată și de cumpărătorii care nu sunt cetățeni maghiari.

În caz contrar, cumpărătorul poate solicita ca Bunurile să fie expediate în străinătate pe cheltuiala sa. Cumpărătorii maghiari nu au acest drept.

Vânzătorul onorează comanda după plata taxei de transport. Dacă Cumpărătorul nu plătește taxa de transport către Vânzător sau nu își aranjează singur livrarea până la data convenită în prealabil, Vânzătorul va rezilia contractul și va rambursa Cumpărătorului prețul de achiziție plătit în avans.


Informații pentru consumatori

Informații privind dreptul de retragere al cumpărătorului-consumator

Conform articolului 8:1, alineatul 1, punctul 3 din Codul Civil, doar o persoană fizică care acționează în afara sferei profesiei, ocupației independente sau activității sale comerciale este considerată consumator, astfel încât persoanele juridice nu își pot exercita dreptul de retragere fără justificare!

Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract fără a invoca vreun motiv, în conformitate cu articolul 20 din Decretul Guvernamental 45/2014 (II. 26.). Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere.

a) În cazul unui contract de vânzare-cumpărare de bunuri

aa) Bunurile,

ab) în cazul vânzării mai multor Bunuri, dacă Bunurile individuale sunt furnizate în momente diferite, ultimele Bunuri furnizate,

ac) în cazul bunurilor constând din mai multe articole sau bucăți, ultimul articol sau ultima bucată furnizată,

ad) dacă bunurile urmează să fie furnizate în mod regulat într-o perioadă specificată, primul serviciu,

Consumatorul sau o terță parte, alta decât transportatorul desemnat de consumator, își poate exercita acest drept în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii bunurilor .

Prevederile prezentei clauze nu afectează dreptul consumatorului de a exercita dreptul de retragere specificat în prezenta clauză în perioada cuprinsă între data încheierii contractului și data primirii Bunurilor.

În cazul în care consumatorul a făcut o ofertă de încheiere a contractului, acesta are dreptul de a retrage oferta înainte de încheierea contractului, ceea ce pune capăt caracterului obligatoriu al ofertei pentru încheierea contractului.

Dacă Vânzătorul nu a informat consumatorul cu privire la termenul limită și alte condiții pentru exercitarea dreptului de retragere (în special cele prevăzute în Secțiunea 22 a Decretului Guvernamental) și cu privire la modelul de declarație din Anexa 2, perioada de retragere specificată mai sus se prelungește cu 12 luni. Dacă Vânzătorul a furnizat consumatorului informații privind exercitarea dreptului de retragere în termen de 12 luni de la expirarea perioadei de retragere, perioada de retragere sau de reziliere expiră în a 14-a zi de la furnizarea acestor informații.

Declarație de retragere, exercitarea dreptului de retragere al consumatorului sau de reziliere

Consumatorul își poate exercita dreptul prevăzut la articolul 20 din Decretul Guvernamental 45/2014 (II. 26) prin intermediul unei declarații clare în acest sens sau utilizând un model de declarație care poate fi descărcat de pe site.

Valabilitatea declarației de retragere a consumatorului

Dreptul de retragere se consideră exercitat în termenul stabilit dacă consumatorul trimite declarația sa în termenul stabilit.

În cazul retragerii sau rezilierii în scris, este suficientă trimiterea declarației de retragere sau de reziliere în termenul stabilit.

Consumatorul are sarcina dovedirii că și-a exercitat dreptul de retragere în conformitate cu prezenta dispoziție.

Vânzătorul este obligat să confirme declarația de retragere a consumatorului pe un suport electronic de date la primirea acesteia.

Obligațiile Vânzătorului în cazul retragerii consumatorului

Obligația de rambursare a vânzătorului

În cazul în care consumatorul se retrage din contract în conformitate cu articolul 22 din Decretul Guvernamental 45/2014 (II. 26.), Vânzătorul va rambursa integral suma plătită de consumator ca și contraprestație, inclusiv costurile suportate în legătură cu executarea, inclusiv taxa de livrare, în termen de maximum paisprezece zile de la data la care consumatorul a luat cunoștință de retragere. Vă rugăm să rețineți că această prevedere nu se aplică costurilor suplimentare suportate prin alegerea unei metode de transport, alta decât cea mai puțin costisitoare metodă de transport standard.

Metoda obligației de rambursare a Vânzătorului

În caz de retragere sau reziliere în conformitate cu Secțiunea 22 din Decretul Guvernamental 45/2014 (II. 26.), Vânzătorul va rambursa suma datorată consumatorului în același mod ca și metoda de plată utilizată de consumator. Cu acordul expres al consumatorului, Vânzătorul poate utiliza o altă metodă de plată pentru rambursare, dar consumatorului nu i se pot percepe taxe suplimentare ca urmare a acestui fapt. Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru nicio întârziere rezultată din furnizarea incorectă și/sau inexactă a numărului de cont bancar sau a adresei poștale de către Consumator.

Costuri suplimentare

În cazul în care consumatorul alege în mod expres o altă metodă de transport decât cea mai puțin costisitoare metodă de transport standard, Vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare rezultate. Într-un astfel de caz, suntem obligați să rambursăm până la concurența tarifelor generale de transport indicate.

Drept de retenție

Vânzătorul poate reține suma datorată Consumatorului până când Consumatorul a returnat Bunurile sau a dovedit dincolo de orice îndoială că acestea au fost returnate; oricare dintre acestea survine mai devreme. Nu putem accepta expedieri trimise prin ramburs la livrare sau curier.

În cazul retragerii sau încetării obligațiilor consumatorului

Returnarea bunurilor

În cazul în care consumatorul se retrage din contract în conformitate cu articolul 22 din Decretul Guvernamental 45/2014 (II. 26.), acesta este obligat să returneze Bunurile imediat, dar nu mai târziu de paisprezece zile de la data notificării retragerii, sau să le predea Vânzătorului sau unei persoane autorizate de Vânzător să primească Bunurile. Returnarea se consideră finalizată în termen dacă consumatorul trimite Bunurile înainte de expirarea termenului limită.

Suportarea costurilor directe legate de returnarea Bunurilor

Consumatorul suportă costul direct al returnării Bunurilor. Bunurile trebuie returnate la adresa Vânzătorului. Dacă Vânzătorul vinde Bunurile și într-un spațiu comercial, iar consumatorul își exercită dreptul de retragere personal la sediul comercial al companiei, acesta are dreptul să returneze Bunurile companiei în același timp. În cazul în care consumatorul reziliază un contract de furnizare de servicii încheiat în afara spațiului comercial sau între părți aflate la distanță după începerea executării, acesta este obligat să plătească companiei un comision proporțional cu serviciile prestate până la data notificării rezilierii către companie. Suma care trebuie plătită de consumator proporțional se va determina pe baza valorii totale a contraprestației convenite în contract, plus taxa. Dacă consumatorul dovedește că suma totală stabilită în acest mod este excesivă, suma proporțională se va calcula pe baza valorii de piață a serviciilor prestate până la data rezilierii contractului. Vă rugăm să rețineți că nu putem accepta Bunuri returnate cu plata ramburs sau prin poștă.

Răspunderea consumatorului pentru depreciere

Consumatorul este răspunzător pentru orice depreciere rezultată din utilizarea care depășește ceea ce este necesar pentru a stabili natura, proprietățile și funcționarea Bunurilor.

Dreptul de retragere nu poate fi exercitat în următoarele cazuri:

Vânzătorul vă atrage în mod expres atenția asupra faptului că nu vă puteți exercita dreptul de retragere în cazurile prevăzute la articolul 29 alineatul (1) din Decretul Guvernamental 45/2014 (II.26.):

  1. după ce serviciul a fost executat integral, însă, dacă un contract creează o obligație de plată pentru consumator, această excepție poate fi invocată numai dacă executarea a început cu consimțământul prealabil expres al consumatorului și cu recunoașterea de către acesta a faptului că își va pierde dreptul de retragere imediat ce întreprinderea a executat integral contractul;

  2. în ceea ce privește un Produs sau serviciu al cărui preț sau comision nu poate fi influențat de întreprinderea de pe piața financiară și este supus unor posibile fluctuații în perioada specificată pentru exercitarea dreptului de retragere;

  3. în cazul Bunurilor neprefabricate care au fost produse conform instrucțiunilor consumatorului sau la cererea expresă a acestuia sau în cazul Bunurilor care au fost în mod clar adaptate consumatorului;

  4. în ceea ce privește Bunurile perisabile sau cu o durată scurtă de valabilitate;

  5. în ceea ce privește Bunurile în ambalaje sigilate care nu pot fi returnate după deschidere după livrare din motive de sănătate sau igienă (Dorim să subliniem că, în ceea ce privește Bunurile în ambalaje sigilate care nu pot fi returnate după deschidere după livrare din motive de sănătate sau igienă, utilizarea necesară pentru a stabili natura, proprietățile și funcționarea Bunurilor va duce la pierderea dreptului de retragere);

  6. în ceea ce privește Bunurile care, prin natura lor, sunt amestecate inseparabil cu alte Bunuri după livrare;

  7. în ceea ce privește o băutură alcoolică a cărei valoare reală depinde de fluctuațiile pieței într-un mod care nu poate fi influențat de întreprindere și al cărei preț a fost convenit de părți la încheierea contractului de vânzare-cumpărare, dar contractul este executat abia după a treizecea zi de la încheiere;

  8. în cazul unui contract comercial în care agentul economic vizitează consumatorul la cererea expresă a acestuia pentru a efectua reparații urgente sau lucrări de întreținere;

  9. în ceea ce privește vânzarea și cumpărarea de înregistrări audio sau video sigilate și copii ale programelor de calculator, dacă consumatorul a deschis ambalajul după livrare;

  10. în ceea ce privește ziarele, revistele și periodicele, cu excepția contractelor de abonament;

  11. în cazul contractelor încheiate la licitație publică;

  12. în cazul unui contract de furnizare de servicii de cazare, altele decât serviciile de cazare, transport, închiriere auto, servicii de catering sau servicii legate de activități de agrement, dacă în contract s-a stipulat un termen limită sau o limită de timp;

  13. în ceea ce privește conținutul digital furnizat pe un suport netangibil, dacă Vânzătorul a început executarea cu acordul prealabil expres al consumatorului, iar consumatorul a declarat simultan recunoașterea faptului că își va pierde dreptul de retragere după începerea executării, iar comerciantul a trimis o confirmare consumatorului.

Informații privind garanțiile produselor, garanțiile și garanțiile privind garanția conformității bunurilor în raport cu contractele încheiate cu consumatorii

Această secțiune a informațiilor pentru consumatori a fost pregătită în baza autorizației prevăzute la articolul 11 alineatul (5) din Decretul Guvernului 45/2014 (II.26.) și ținând cont de anexa 3 la Decretul Guvernului 45/2014 (II.26.).

Informațiile pentru consumatori se aplică exclusiv Cumpărătorilor care sunt considerați consumatori; regulile aplicabile cumpărătorilor care nu sunt considerați consumatori sunt incluse într-un capitol separat.

Cerințe de executare în conformitate cu contractul în cazul unui contract de consum

Cerințe de conformitate cu contractul în general pentru bunurile vândute în baza unui contract de consum

Bunurile și prestația trebuie să respecte cerințele stabilite în Decretul Guvernamental 373/2021 (VI.30.) la momentul executării.

Pentru ca executarea să fie considerată conformă cu contractul, Bunurile care fac obiectul contractului trebuie

  • trebuie să respecte descrierea, cantitatea, calitatea, tipul și funcționalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea și alte caracteristici specificate în contract.

  • trebuie să fie adecvat oricărui scop specificat de consumator, pe care consumatorul l-a adus la cunoștința Vânzătorului cel târziu la încheierea contractului și pe care Vânzătorul l-a acceptat

  • trebuie să aibă toate accesoriile, manualele de utilizare - inclusiv instrucțiunile de punere în funcțiune, instrucțiunile de instalare și asistența pentru clienți - specificate în contract și

  • trebuie să furnizeze actualizările specificate în contract.

Pentru ca executarea să fie considerată conformă cu contractul - în plus - Bunurile care fac obiectul contractului

  • trebuie să fie adecvate scopurilor prevăzute de lege, standardul tehnic sau, în absența unui standard tehnic, codul de conduită aplicabil pentru același tip de Bunuri

  • trebuie să aibă cantitatea, calitatea, performanța și alte caracteristici pe care Consumatorul le poate aștepta în mod rezonabil - în special în ceea ce privește funcționalitatea, compatibilitatea, accesibilitatea, continuitatea și siguranța - care sunt uzuale pentru Bunuri de același tip, ținând cont de orice declarație publică făcută de Vânzător, reprezentantul acestuia sau o altă persoană implicată în lanțul de aprovizionare cu privire la caracteristicile specifice ale Bunurilor, în special într-o reclamă sau pe o etichetă.

  • trebuie să aibă accesoriile și instrucțiunile pe care consumatorul le poate aștepta în mod rezonabil - inclusiv ambalajul și instrucțiunile de instalare - și

  • trebuie să respecte caracteristicile și descrierea Bunurilor prezentate de companie ca mostră, model sau puse la dispoziție ca versiune de probă înainte de încheierea contractului.

Bunurile nu trebuie să respecte declarația publică de mai sus dacă Vânzătorul dovedește că

  • Nu știa declarația publică și nu avea nevoie să o știe.

  • declarația publică a fost corectată în mod corespunzător până la momentul încheierii contractului sau

  • declarația publică nu ar fi putut influența decizia persoanei îndreptățite de a încheia un contract.

Cerințe specifice privind conformitatea performanței în cazul bunurilor care conțin elemente digitale

În cazul bunurilor care conțin elemente digitale, Vânzătorul trebuie să se asigure că respectivul consumator este notificat și primește actualizări ale conținutului digital al bunurilor sau al serviciului digital aferent acestora, inclusiv actualizări de securitate, care sunt necesare pentru menținerea conformității bunurilor cu contractul.

Vânzătorul este obligat să pună la dispoziție actualizarea dacă contractul de cumpărare

  • prevede o furnizare unică a conținutului digital sau a serviciului digital, atunci consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil la aceasta, ținând cont de tipul și scopul bunurilor și elementelor digitale, de circumstanțele individuale și de natura contractului; sau

  • Dacă conținutul digital prevede furnizarea continuă pe o perioadă specificată, atunci în cazul furnizării continue care nu depășește doi ani, acesta trebuie furnizat pentru o perioadă de doi ani de la data livrării bunurilor.

În cazul în care consumatorul nu instalează actualizările furnizate într-un termen rezonabil, Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru niciun defect al bunurilor dacă acesta rezultă exclusiv din neaplicarea actualizării relevante, cu condiția ca:

  1. Vânzătorul a informat consumatorul despre disponibilitatea actualizării și consecințele neinstalării acesteia de către consumator; și

  2. Neinstalarea actualizării de către consumator sau instalarea incorectă a actualizării de către consumator nu se datorează unei deficiențe a instrucțiunilor de instalare furnizate de Vânzător.

Execuția defectuoasă nu poate fi stabilită dacă, în momentul încheierii contractului, consumatorul a fost informat în mod specific că o anumită proprietate a bunurilor diferă de cea descrisă aici, iar consumatorul a acceptat separat și expres această diferență la încheierea contractului de vânzare-cumpărare.

Cerințe pentru executarea contractului în cazul vânzării de conținut digital vândut în baza unui contract de consum

Vânzătorul va furniza conținutul digital consumatorului. Cu excepția cazului în care părțile convin altfel, Vânzătorul va furniza conținutul digital consumatorului fără întârzieri nejustificate după încheierea contractului, în cea mai recentă versiune disponibilă la momentul încheierii contractului.

Serviciul se consideră furnizat atunci când conținutul digital sau orice soluție necesară pentru accesarea acestuia sau potrivită pentru descărcarea acestuia a fost livrată consumatorului sau unui dispozitiv fizic sau virtual selectat de consumator în acest scop.

Vânzătorul trebuie să se asigure că respectivul consumator este notificat și primește actualizări ale conținutului digital, inclusiv actualizări de securitate, necesare pentru menținerea conformității conținutului digital sau a serviciului digital cu contractul.

Dacă contractul prevede furnizarea continuă de conținut digital pe o perioadă de timp specificată, conformitatea executării în ceea ce privește conținutul digital trebuie asigurată pe întreaga durată a contractului.

În cazul în care consumatorul nu instalează actualizările furnizate de Vânzător într-un termen rezonabil, Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru nicio defecțiune a serviciului dacă aceasta rezultă exclusiv din neaplicarea actualizării relevante, cu condiția ca

  • Vânzătorul a informat consumatorul despre disponibilitatea actualizării și consecințele neinstalării acesteia de către consumator; și

  • Neinstalarea actualizării de către consumator sau instalarea incorectă a actualizării de către consumator nu se datorează unei deficiențe a instrucțiunilor de instalare furnizate de Vânzător.

Nu se poate stabili nicio executare defectuoasă dacă, la momentul încheierii contractului, consumatorul a fost informat în mod specific că o anumită caracteristică a conținutului digital se abate de la cerințele specificate în prezentul document, iar consumatorul a acceptat separat și în mod expres această abatere la momentul încheierii contractului.

Se consideră că Vânzătorul a executat defectuos obligațiile dacă defectul serviciului de conținut digital rezultă din integrarea necorespunzătoare a acestuia în mediul digital al consumatorului, cu condiția ca:

  • integrarea conținutului digital a fost efectuată de către Vânzător sau integrarea a fost efectuată sub responsabilitatea Vânzătorului; sau

  • conținutul digital trebuie integrat de către consumator, iar integrarea necorespunzătoare a fost cauzată de deficiențe ale instrucțiunilor de integrare furnizate de Vânzător.

Dacă contractul prevede furnizarea continuă de conținut digital sau de serviciu digital pe o perioadă de timp specificată, Vânzătorul este răspunzător pentru un defect al conținutului digital dacă defectul apare sau devine detectabil în perioada specificată în contract.

În cazul în care contractul prevede un singur serviciu sau o serie de acte de prestare individuale, se prezumă, cu excepția cazului în care se dovedește contrariul, că defectul recunoscut de consumator în termen de un an de la data executării exista deja la momentul executării. Cu toate acestea, Vânzătorul nu va executa contractul în mod defectuos dacă dovedește că mediul digital al consumatorului nu este compatibil cu cerințele tehnice ale conținutului digital sau serviciului digital și a informat consumatorul despre acest lucru într-un mod clar și ușor de înțeles înainte de încheierea contractului.

Consumatorul este obligat să coopereze cu Vânzătorul pentru a se asigura că Vânzătorul, utilizând mijloacele disponibile din punct de vedere tehnic și necesitând cea mai mică intervenție din partea consumatorului, poate verifica dacă defectul este cauzat de mediul digital al consumatorului. În cazul în care consumatorul nu își îndeplinește această obligație de cooperare, după ce Vânzătorul l-a informat cu privire la această obligație într-un mod clar și inteligibil înainte de încheierea contractului, sarcina probei revine consumatorului.

  • defectul detectat în termen de un an de la executare exista deja la momentul executării sau

  • un serviciu afectat de un defect recunoscut în perioada contractuală nu a fost conform cu contractul în perioada de executare a serviciului prevăzut în contract.

Executarea defectuoasă a contractului de vânzare-cumpărare a bunurilor

Vânzătorul va executa defectuos bunurile dacă defectul rezultă dintr-o instalare necorespunzătoare, cu condiția ca:

a) punerea în funcțiune face parte din contractul de vânzare-cumpărare și a fost efectuată de către Vânzător sau sub responsabilitatea Vânzătorului; sau

b) instalarea a trebuit să fie efectuată de către consumator, iar instalarea necorespunzătoare este rezultatul unor deficiențe ale instrucțiunilor de instalare furnizate de Vânzător - sau, în cazul bunurilor care conțin elemente digitale, de către furnizorul conținutului digital sau al serviciului digital.

Dacă, conform contractului de vânzare-cumpărare, bunurile sunt puse în funcțiune de către Vânzător sau punerea în funcțiune are loc sub responsabilitatea Vânzătorului, executarea se consideră finalizată de către Vânzător în momentul finalizării punerii în funcțiune.

Dacă, în cazul bunurilor care conțin elemente digitale, contractul de vânzare prevede furnizarea continuă de conținut digital sau de serviciu digital pe o perioadă de timp specificată, Vânzătorul este răspunzător pentru un defect al conținutului digital al bunurilor dacă defectul apare sau devine recognoscibil în termen de doi ani de la executarea bunurilor, în cazul furnizării continue cu o durată care nu depășește doi ani; sau în cazul furnizării continue cu o durată care depășește doi ani, pe întreaga perioadă de furnizare continuă.

Garanție

În ce cazuri vă puteți exercita dreptul la garanție?

În cazul executării defectuoase de către Vânzător, puteți formula o cerere de garanție împotriva Vânzătorului în conformitate cu Codul Civil și, în cazul unui contract de consum, cu Decretul Guvernamental 373/2021 (VI.30.).

Ce drepturi aveți pe baza cererii de garanție?

Puteți – la alegere – să faceți următoarele solicitări de garanție:

Puteți solicita repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care îndeplinirea pretenției alese este imposibilă sau ar implica costuri suplimentare disproporționate pentru Vânzător în comparație cu îndeplinirea celeilalte pretenții a dumneavoastră. Dacă nu ați solicitat sau nu ați putut solicita repararea sau înlocuirea, puteți solicita o reducere proporțională a contraprestației sau - ca ultimă soluție - vă puteți retrage din contract.

Puteți trece de la garanția aleasă la alta, dar veți suporta costul schimbării, cu excepția cazului în care a fost justificată sau Vânzătorul a oferit un motiv pentru aceasta.

În cazul unui contract de consum, se prezumă, până la proba contrară, că un defect descoperit în termen de un an de la data livrării bunurilor și a bunurilor care conțin elemente digitale exista deja la momentul livrării bunurilor, cu excepția cazului în care această prezumție este incompatibilă cu natura bunurilor sau cu natura defectului.

Vânzătorul poate refuza să aducă bunurile în conformitate cu contractul dacă repararea sau înlocuirea este imposibilă sau dacă ar duce la costuri suplimentare disproporționate pentru Vânzător, ținând cont de toate circumstanțele, inclusiv valoarea Bunurilor în stare perfectă și gravitatea încălcării contractului.

Consumatorul are, de asemenea, dreptul - în funcție de gravitatea încălcării contractului - de a solicita o reducere proporțională a contraprestației sau de a rezilia contractul de vânzare-cumpărare dacă

  • Vânzătorul nu a efectuat reparația sau înlocuirea sau a efectuat-o, dar nu a îndeplinit următoarele condiții în totalitate sau parțial

    • Vânzătorul trebuie să asigure returnarea bunurilor schimbate pe cheltuiala sa.

    • Dacă repararea sau înlocuirea necesită îndepărtarea bunurilor care, în conformitate cu natura și destinația bunurilor, au fost puse în funcțiune înainte ca defectul să devină evident, obligația de reparare sau înlocuire include îndepărtarea bunurilor neconforme și instalarea bunurilor de înlocuire sau reparate sau suportarea costurilor de îndepărtare sau instalare.

  • Vânzătorul a refuzat să pună bunurile în conformitate cu contractul

  • a avut loc o neexecutare repetată, în ciuda încercărilor Vânzătorului de a aduce bunurile în conformitate cu contractul

  • defectul de executare este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere imediată a prețului sau rezilierea imediată a contractului de vânzare sau

  • Vânzătorul nu s-a angajat să aducă bunurile în conformitate cu contractul sau din circumstanțe reiese evident că întreprinderea nu va aduce bunurile în conformitate cu contractul într-un termen rezonabil sau fără a cauza un prejudiciu semnificativ consumatorului.

În cazul în care consumatorul dorește să rezilieze contractul de vânzare-cumpărare invocând executarea defectuoasă, Vânzătorul are sarcina de a dovedi că defectul este nesemnificativ.

Consumatorul are dreptul să rețină partea rămasă din prețul de achiziție, parțial sau integral, în funcție de gravitatea încălcării contractului, până când Vânzătorul își îndeplinește obligațiile privind conformitatea executării și executarea defectuoasă.

Regula generală este că:

  • Vânzătorul trebuie să asigure returnarea bunurilor schimbate pe cheltuiala sa.

  • Dacă repararea sau înlocuirea necesită îndepărtarea bunurilor care, în conformitate cu natura și destinația bunurilor, au fost puse în funcțiune înainte ca defectul să devină evident, obligația de reparare sau înlocuire include îndepărtarea bunurilor neconforme și instalarea bunurilor de înlocuire sau reparate sau suportarea costurilor de îndepărtare sau instalare.

Perioada rezonabilă pentru repararea sau înlocuirea Bunurilor se calculează din momentul în care Consumatorul a notificat Compania despre defecțiune.

Consumatorul trebuie să pună Bunurile la dispoziția companiei pentru reparare sau înlocuire.

Reducerea contraprestației este proporțională dacă valoarea acesteia este egală cu diferența dintre valoarea datorată Consumatorului în cazul executării contractului și valoarea bunurilor primite efectiv de către Consumator.

Dreptul Consumatorului de a rezilia contractul de vânzare-cumpărare în baza garanției poate fi exercitat printr-o declarație legală adresată Vânzătorului, prin care își exprimă decizia de reziliere.

Dacă executarea defectuoasă afectează doar o anumită parte a bunurilor furnizate în temeiul contractului de vânzare-cumpărare și sunt îndeplinite condițiile pentru exercitarea dreptului de rezoluțiune a contractului în ceea ce privește acestea, Consumatorul poate rezilia contractul de vânzare-cumpărare numai în ceea ce privește bunurile defecte, dar îl poate rezilia și în ceea ce privește orice alte bunuri achiziționate împreună cu acestea, dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil ca Consumatorul să păstreze doar bunurile care sunt conforme cu contractul.

În cazul în care Consumatorul reziliază contractul de vânzare-cumpărare în totalitate sau parțial pentru bunurile furnizate în temeiul contractului de vânzare-cumpărare,

  • Consumatorul trebuie să returneze bunurile afectate Vânzătorului pe cheltuiala Vânzătorului și

  • Vânzătorul trebuie să ramburseze imediat Consumatorului prețul de achiziție plătit pentru bunurile în cauză, de îndată ce Vânzătorul a primit bunurile sau dovada returnării bunurilor.

Vânzătorul este obligat să înregistreze reclamația de garanție raportată de consumator și trebuie să furnizeze o copie a acesteia consumatorului imediat și într-un mod verificabil.

Dacă, la notificare, Societatea Vânzătoare nu poate preciza dacă pretenția de garanție a consumatorului poate fi îndeplinită, aceasta este obligată să notifice consumatorul cu privire la poziția sa - în cazul respingerii pretenției, motivul respingerii și posibilitatea de a contacta organismul de conciliere - în termen de cinci zile lucrătoare, într-un mod verificabil.

Vânzătorul se va strădui să efectueze reparația sau înlocuirea în termen de maximum cincisprezece zile. Dacă durata reparației sau înlocuirii depășește cincisprezece zile, Vânzătorul va informa consumatorul cu privire la durata preconizată a reparației sau înlocuirii.

În ce termen puteți revendica garanția?

Aveți obligația de a raporta defectul imediat după descoperirea acestuia. Un defect raportat în termen de două luni de la descoperirea sa va fi considerat un defect raportat fără întârziere. Cu toate acestea, vă rugăm să rețineți că nu vă mai puteți exercita drepturile de garanție după termenul de prescripție de doi ani de la executarea contractului.

Partea din timpul de reparație în care Cumpărătorul nu poate utiliza Bunurile conform destinației sale nu este inclusă în termenul de prescripție.

Termenul de prescripție pentru reclamațiile în garanție pentru partea de Bunuri afectată de înlocuire sau reparare va începe din nou. Această regulă se va aplica și în cazul în care apare un nou defect ca urmare a reparației.

Împotriva cui vă puteți revendica garanția?

Puteți invoca pretenția dumneavoastră de garanție împotriva Vânzătorului.

Ce alte condiții există pentru exercitarea drepturilor dumneavoastră în garanție?

În termen de un an de la data livrării, nu există nicio altă condiție pentru exercitarea dreptului de garanție în afară de notificarea defectului, dacă dovediți că Bunurile au fost furnizate de Vânzător. Cu toate acestea, după un an de la data livrării, sunteți obligat să dovediți că defectul pe care l-ați identificat exista deja la momentul livrării.

Reguli specifice pentru cererile de garanție în cazul furnizării de conținut digital

Consumatorul are, de asemenea, dreptul de a solicita o reducere proporțională a contraprestației, în funcție de gravitatea încălcării contractului, sau de a rezilia contractul de furnizare a conținutului digital, dacă:

  1. repararea sau înlocuirea este imposibilă sau ar genera costuri suplimentare disproporționate pentru Vânzător;

  2. în cazul exercitării dreptului de reparare sau înlocuire a bunurilor, Vânzătorul nu aduce bunurile în conformitate cu contractul în mod gratuit, într-un termen rezonabil după ce consumatorul l-a notificat cu privire la defecțiune, fără a cauza inconveniente semnificative consumatorului, ținând cont de natura și scopul conținutului digital sau al serviciului digital;

  3. a avut loc o neexecutare repetată, în ciuda încercărilor companiei de a aduce bunurile în conformitate cu contractul;

  4. defectul de executare este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere imediată a prețului sau rezilierea imediată a contractului; sau

  5. Vânzătorul nu s-a angajat să aducă serviciul în conformitate cu contractul sau din circumstanțe reiese evident că agentul economic nu va aduce serviciul în conformitate cu contractul într-un termen rezonabil sau fără a cauza un prejudiciu semnificativ consumatorului.

În cazul exercitării dreptului de reparare sau înlocuire a bunurilor, Vânzătorul va aduce - fără a cauza inconveniente semnificative consumatorului, ținând cont de natura și scopul conținutului digital sau al serviciului digital - prestația în conformitate cu contractul, gratuit, într-un termen rezonabil de la data notificării defectului de către consumator.

În cazul exercitării dreptului de reparare sau înlocuire a bunurilor, Vânzătorul poate alege metoda de aducere a conținutului digital în conformitate cu contractul, în funcție de caracteristicile tehnice ale conținutului digital.

Reducerea contraprestației este proporțională dacă cuantumul acesteia este egal cu diferența dintre valoarea serviciului efectiv prestat consumatorului și valoarea serviciului cuvenită consumatorului în cazul executării conform contractului.

Dacă contractul prevede prestarea unui serviciu continuu pe o perioadă specificată, reducerea proporțională a contraprestației se aplică perioadei în care serviciul nu a fost conform cu contractul.

În cazul în care consumatorul dorește să rezilieze contractul invocând executarea defectuoasă, Vânzătorul are sarcina de a dovedi că defectul este nesemnificativ.

În cazul în care Vânzătorul furnizează conținut digital sau se angajează să facă acest lucru, iar consumatorul furnizează doar date cu caracter personal sau se angajează să furnizeze astfel de date Vânzătorului, consumatorul are dreptul să rezileze contractul chiar și în cazul unui defect minor, dar nu poate solicita o reducere proporțională a contraprestației.

Dreptul consumatorului de a rezilia contractul în baza garanției poate fi exercitat prin intermediul unei declarații legale adresate Vânzătorului, prin care se exprimă decizia de reziliere.

Dacă Vânzătorul nu își îndeplinește obligația, consumatorul este obligat să solicite Vânzătorului executarea obligației. Dacă, în ciuda solicitării consumatorului, Vânzătorul nu furnizează sau nu livrează conținutul digital fără întârziere sau într-un termen suplimentar convenit de părți, consumatorul poate rezilia contractul.

Consumatorul poate rezilia contractul fără a solicita Vânzătorului executarea acestuia dacă:

  • Vânzătorul nu s-a angajat să furnizeze conținutul digital sau este evident din circumstanțe că nu va furniza conținutul digital; sau

  • din acordul părților sau din circumstanțele încheierii contractului rezultă în mod evident că este esențial ca consumatorul să execute contractul la data specificată, iar Vânzătorul nu face acest lucru.

În cazul rezilierii contractului, Vânzătorul este obligat să ramburseze integral suma plătită de consumator cu titlu de contraprestație.

Totuși, dacă prestația a fost conformă cu contractul pentru o perioadă specificată înainte de încetarea contractului, contravaloarea datorată pentru perioada respectivă nu se rambursează. În acest ultim caz, partea din contravaloarea care se referă la perioada de neconformitate a prestației se rambursează, precum și contravaloarea plătită în avans de către consumator, care ar fi fost datorată pentru perioada rămasă din contract dacă acesta nu ar fi fost reziliat.

În cazul în care consumatorul are dreptul la o reducere proporțională a contraprestației sau la reziliarea contractului, Vânzătorul își va îndeplini obligația de rambursare imediat, dar nu mai târziu de paisprezece zile de la data la care a luat cunoștință de exercitarea acestui drept.

Compania va rambursa suma datorată consumatorului în același mod ca și metoda de plată utilizată de consumator. Cu acordul expres al consumatorului, Vânzătorul poate utiliza o altă metodă de plată pentru rambursare, dar consumatorului nu i se pot percepe taxe suplimentare ca urmare a acestui fapt.

Costurile aferente rambursării sunt suportate de Vânzător.

În cazul rezilierii contractului, Vânzătorul poate împiedica consumatorul să utilizeze în continuare conținutul digital, în special prin făcând conținutul digital sau serviciul digital inaccesibil consumatorului sau prin dezactivarea contului de utilizator al consumatorului.

În cazul rezilierii contractului, consumatorul este obligat să se abțină de la utilizarea conținutului digital și de la punerea acestuia la dispoziția terților.

În cazul în care conținutul digital a fost furnizat pe un suport de date fizic, consumatorul este obligat să returneze suportul de date fizic fără întârziere, pe cheltuiala Vânzătorului, la cererea adresată Vânzătorului, în termen de paisprezece zile de la data la care a luat cunoștință de reziliere.

Consumatorul este obligat să plătească o taxă pentru utilizarea conținutului digital pentru perioada anterioară încetării contractului, care este proporțională cu serviciul prestat în conformitate cu contractul.

Garanția produsului

În ce cazuri vă puteți exercita drepturile de garanție a produsului?

În cazul unui defect al unui bun mobil (Bunuri), puteți - la alegere - să invocați o cerere de garanție sau o cerere de garanție a produsului în conformitate cu normele Codului Civil.

Ce drepturi aveți în baza cererii de garanție a produsului?

Ca o reclamație în garanția produsului, puteți solicita repararea sau înlocuirea Produselor defecte.

În ce cazuri este considerat Produsul defect?

Mărfurile sunt defecte dacă nu îndeplinesc cerințele de calitate în vigoare la momentul eliberării lor sau dacă nu au proprietățile specificate în descrierea furnizată de producător.

În ce termen puteți revendica garanția produsului?

Puteți revendica garanția produsului în termen de doi ani de la data la care Produsul a fost introdus pe piață de către producător. După această perioadă, veți pierde acest drept.

Împotriva cui poți solicita garanția produsului?

Vă puteți exercita drepturile de garanție a produsului împotriva producătorului sau distribuitorului produsului (denumite în continuare: producător).

Care este regula probei atunci când se revendică o reclamație în garanția produsului?

În cazul unei reclamații în garanția produsului, trebuie să dovediți că defectul produsului exista în momentul în care producătorul l-a introdus pe piață.

În ce cazuri este producătorul scutit de obligația de garanție a produsului?

Producătorul este scutit de obligația de garanție a produsului dacă poate dovedi că:

  • Bunurile nu au fost fabricate sau introduse pe piață ca parte a activităților sale comerciale sau

  • defectul nu a fost detectabil la momentul introducerii pe piață, conform stadiului științei și tehnologiei, sau

  • defectul Bunurilor rezultă din aplicarea unei legi sau a unui regulament oficial obligatoriu.

Producătorul trebuie să dovedească un singur motiv pentru a fi scutit.

Vă rugăm să rețineți că puteți exercita simultan o cerere de garanție împotriva companiei și o cerere de garanție a produsului împotriva producătorului pentru același defect. Dacă cererea dumneavoastră de garanție a produsului are succes, puteți exercita cererea de garanție împotriva producătorului doar pentru produsul înlocuit sau pentru partea de produs afectată de reparație.

Garanție

Vânzătorul nu comercializează produse supuse garanției, iar produsele vândute de acesta nu sunt acoperite de Decretul Guvernului 151/2003 (IX.22.) privind garanția obligatorie pentru anumite bunuri de consum de folosință îndelungată.

Informații privind garanțiile produselor și garanțiile materialelor privind garanția conformității bunurilor pentru Cumpărătorii care nu sunt consumatori

Reguli generale privind drepturile de garanție

Un Cumpărător care nu este consumator poate – la alegerea sa – să facă următoarele reclamații în garanție:

Puteți solicita repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care îndeplinirea pretenției pe care ați ales-o dintre acestea este imposibilă sau ar implica costuri suplimentare disproporționate pentru Vânzător în comparație cu îndeplinirea celeilalte pretenții a dumneavoastră. Dacă nu ați solicitat sau nu ați putut solicita repararea sau înlocuirea, puteți solicita o reducere proporțională a contraprestației sau Cumpărătorul poate repara defectul pe cheltuiala Vânzătorului sau îl poate repara de către altcineva sau - ca ultimă soluție - se poate retrage din contract.

Puteți trece de la garanția aleasă la alta, dar veți suporta costul schimbării, cu excepția cazului în care a fost justificată sau Vânzătorul a oferit un motiv pentru aceasta.

În cazul cumpărătorilor care nu sunt consumatori, perioada de garanție este de 1 an, care începe să curgă în ziua executării (transferului).

Garanția produsului și garanția

Garanția produsului și garanția obligatorie se aplică numai cumpărătorilor care sunt considerați consumatori.

Dacă producătorul oferă o garanție a producătorului pentru Bunuri care se aplică și clienților care nu sunt consumatori, aceasta poate fi aplicată direct la producător.